-
Artykuł powinien posiadać:
-
Streszczenie w języku polskim (max 0,5 stronicy)
-
Słowa kluczowe (3-5) w języku polskim
-
Wstęp z wyraźnie określonym celem artykułu
-
Wydzielone części artykułu
-
Podsumowanie
-
Literatura
-
Streszczenie w języku obcym ze zwrotem "Translated by..." (max 0,5 stronicy)
-
Słowa kluczowe (3-5) w języku angielskim
-
objętość artykułu (10-13 stron)
-
Plik artykułu powinien być zapisany jako dokument w programie Word.
-
W lewym górnym rogu należy wpisać imię i nazwisko autora (autorów), stopień / tytuł naukowy oraz reprezentowaną uczelnię lub instytucję.
-
Na końcu artykułu należy umieścić - przetłumaczone na język angielski: "tytuł artykułu i jego krótkie streszczenie" (max 0,5 stronicy)oraz podać nazwisko autora tłumaczenia (nawet jeśli jest nim autor artykułu, trzeba wyraźnie to zaznaczyć)
-
Przypisy źródłowe - styl APA.
-
Przy komputerowej edycji tekstu powinny być przestrzegane następujące reguły:
-
czcionka -Times New Roman
-
odstęp między wierszami - 1,5
-
marginesy - po 2,5 cm każdy,
-
w całej pracy obowiązuje standardowa wielkość czcionki (12 pkt),
-
można używać pogrubionych liter i kursywy, nie należy stosować podkreśleń.
Tabele i rysunki (wykresy, schematy)
-
muszą być przygotowane w taki sposób, aby były czytelne w wersji czarno-białej
-
maksymalna szerokość - 12,5 cm,
-
maksymalna wysokość - 17 cm
-
(jeżeli rysunki są wykonane w programie Corel Draw lub Excel należy dostarczyć je dodatkowo jako odrębne pliki źródłowe w danym programie),
Zdjęcia - rozdzielczość 300 dpi, (maks. szerokość - 12,5 cm, maks. wysokość - 17 cm)
Skanowane rysunki, schematy - czarno-białe (liniowe), rozdzielczość 600-1200 dpi w formacie *.tif lub *.jpg.
-
Nie należy zamieszczać ilustracji, schematów, rysunków z Internetu.
-
Zapisywanie wzorów: tekst główny - 11 pkt., indeksy - 7 pkt, maks. szerokość wzoru - 12cm. W całej pracy wzory i oznaczenia należy konsekwentnie zapisywać czcionką prostą lub kursywą.